Bodypump 91

På kvällens träning körde jag nya bodypump releasen, dvs. 91:an för andra gången. Första gången jag körde passet var på Super Saturday och efter den dagen var jag så trött så jag nästan glömt bort hur koreografin var. Men nu har jag den färskt i minne och jag kan bara säga att 91:an är ett superpass! Det är tungt som sjutton, men med bra koreografi och musiken är super. För er som ännu inte har testat Bodypump nr 91 får här en förhandsinformation och vad jag tyckte.

IMG_20140805_092147

  1. Warmup: ganska lik uppvärmningen i 90:an, men nytt i uppvärmningen i 91:an är att du kör axelpressar med hantlar.
  2. Squats: Supertung koreografi som inleds med ett uppvärmningsset följt av två likadana tunga set med benböj. I denna koregorafi kör du inte 8 singlar på raken utan hela 24 st.
  3. Chest: Inget jobb med stången utan du kör istället A-press med hjälp av hantlar eller viktplattor. Mellan seten kör du även armhävningar. Ganska så lätt koreografi enligt mitt tycke.
  4. Back: Supertung koreografi som inleds med ett kort sett som innehåller marklyft, rodd och frivändning. Sedan följer två lite längre set med fler marklyft, rodd och frivändning.
  5. Triceps: Inget jobb med stången utan du kör dips, press med viktplatta, kick-backs och tricepsarmhävningar. Medeltung koreografi enligt mitt tycke
  6. Biceps: Biceps kör du med stång med lite olika kombinationer.
  7. Lunges: Utfallen kör du med hjälp av viktplatta som tyngd och emellan utfallen benböj.
  8. Shoulders: Supertung koreografi med jobb med stången och avslutas med jobb med vikter. Thank god att det inte var några armhävningar.
  9. Abs: Plankan är tillbaka och även sneda plankan. Låten inleddes med några klassiska crunches.

 

Kommentera