89:ans Body pump release

466080528_640

Jag har nu kört nya Body pump 89 tre gånger och jag måste säga att den blir bara bättre och bättre. Första gången jag körde den var på Nike Blast och då tyckte jag att musiken var hemsk. Nu efter tre gånger så tycker jag att musiken är helt ok och koreografin är helt grym. För er som ännu inte har kört BP 89 så kommer här lite förhandsinfo per muskelgrupp.

  1. Warmup – uppvärmningen innehåller mycket marklyft och rodd följt av benböj, utfall och friväningar
  2. Squats – består av tre set med benböj, mycket benböj i källaren, tyngre än förra releasen
  3. Chest – låten inleds med att du ligger på brädan och kör två set med stång. Tredje setet kör du A-press med hantlar eller viktplattor. Fjärde och sista setet får du välja om du vill köra med stång eller hantlar.
  4. Back – i denna release är frivändningarna helt borta. Du kör två set med marklyft och mycket rodd. Här kommer jag att öka vikter så småningom.
  5. Triceps – jobb med viktplatta, tricepsarmhävningar och dips. Mycket lättare triceps låt än förra releasen.
  6. Biceps: – inleds med två set hammercurl med hantlar. Låten avslutas med två set med jobb med stång. Tyngre än förra releaen.
  7. Lunges – ganska jobbig som inleds med benböj i segt tempo följt av utfall
  8. Soulders – är som en barnlek om man jämför med förra releasen. Inleds med 32 armhävningar, följt av jobb med stången. Låten avslutas med jobb med hantlar.
  9. Abs – de gamla klassiska sit-ups är kvar och låten avslutas med plankan.

Kommentera