87:ans BP release

Nu har även jag äntligen fått köra nya BP releasen, dvs. 87:an. Det har tydligen varit strul med utskicken av koreografin till instruktörerna, därav att vi har fått vänta. Men den som väntar på något gott….

87:an var ett ”flåsigt” pass, pulsen steg redan vid uppvärmningen och var hög ända tills den avslutande stretchen. Nedan ser ni vad jag tyckte per muskelgrupp.

  1. Warmup – lite annorlunda uppvärmning med två likadana set som avslutades med 16 st. biceps curls.
  2. Squats – bestod av tre set med benböj i olika takt, ungefär lika tung som förra releasen.
  3. Chest – låten inleds med att du ligger på brädan och kör tre set med stång. Avslutningsvis kör du flyers med hjälp av hantlar eller viktplattor. Lite tyngre än förra releasen.
  4. Back – tre set med halv frivändning, power pressar, rodd och marklyft. Sjukt jobbig rygglåt.
  5. Triceps – Dips, jobb med viktplatta och kick-backs är kvar även i denna releasen. Avslutningsvis gjorde vi triceps armhävningar. Me not like. Normaltung Tricepslåt.
  6. Biceps – I denna releasen kör man biceps med hantlar alt. Viktplattor. Tre likadana set och en normaltung biceps
  7. Lunges – Mycket tyngre än förra releasen. Den startar med benböj följt av utfall och många sådana. Gamla klassiska lunges.
  8. Shoulders – Lite lättare än förra releasen, armhävningarna är borta. Axellåten bestod av två exakt likadana set med hantelövningar och jobb med stången.

Har du kört nya releasen och vad tyckte du?

 

Kommentera