86:ans BP release

På kvällens träning körde bästa Tintin nya BP releasen, dvs. 86:an. Det var ett jättebra pass och ungefär lika tungt som 85:an. Nedan får ni lite förhandsinfo vad nya passet innehåller för övningar och vad jag tyckte per muskelgrupp.

  1. Warmup – helt vanlig uppvärmning som var uppbyggd på ungefär samma sätt som förra releasen.
  2. Squats – bestod av två exakt likadana set med en liten paus emellan. Aningens lättare än förra releasen enligt mitt tyckte. Sista övningen är 8 små i källaren, då man har härlig mjölksyra i benen. Jag kommer att öka vikter på denna övning framöver.
  3. Chest – låten inleds med att du ligger på brädan och kör flyers med hjälp av hantlar eller viktplattor. Det hela avslutas med vanliga bänkpress med stång. Här kan du definitivt öka vikterna.
  4. Back – 3 set med klassiska frivändningar varvat med power pressar, rodd och marklyft. Rygglåten innehöll även en ny övning där man gjorde en halv frivändning. Det låter inte så jobbigt, men det var det. Supertung låt.
  5. Triceps – Dips är kvar även i denna release och det var många sådana, me like. Förutom dips så var det jobb med viktplatta och kick-backs. Ingen jobb med stången alls. Normaltung Triceps.
  6. Biceps – vanliga klassiska bicepsövningar med stång. För jäkla tung.
  7. Lunges – Mycket lättare koreografi än förra releasen. Den startar med benböj, följt av utfall med viktplatta. That’s it. Här kommer jag öka vikter framöver.
  8. Shoulders – mycket tyngre än förra relasen. Axelåten består av exakt likadana set. 24 armhävningar, följt av hantlar och sedan jobb med stången.
  9. Abs – inte lika bra som förra releasen, men helt ok. Även i denna koreografi har man en viktplatta till hjälp.

Har du kört nya releasen och vad tyckte du?

Kommentera